Raziskave kažejo, da antioksidanti in ostale pomembne hranljive snovi zmanjšujejo možnost nastanka sive mrene in rumene pege.

Določeni antioksidanti imajo lahko še dodatne pozitivne lastnosti: vitamin A ščiti pred slepoto, vitamin C pa lahko igra močno vlogo pri preprečevanju nastanka glavkoma. Med tem, ko omega-3 maščobe pomagajo očem na več načinov, od preprečevanja prekomerne izsušenosti oči do  varovanja vida pred makularnimi poškodbami.

 

Pozitivne lastnosti vitaminov in mineralovlarge image 339

Naslednji vitamini in minerali dokazano pripomorejo k boljšemu vidu ter obvarovanju oči pred različnimi boleznimi. Vključevanje le-teh v vašo prehrano, vam bo pomagalo pri doseganju priporočenega dnevnega odmerka. Priporočen dnevni odmerek je povprečen dnevni vnos hranil, ki zadostuje za doseganje dnevne potrebe po hranljivih snoveh zdravega posameznika vseh starostnih skupin in spolov.

Beta-karoten

  • Pozitivni vplivi na vid: v kombinaciji s cinkom in vitaminoma C ter E, lahko beta-karoten zmanjša širjenje degeneracije rumene pege.
  • Hrana z največ beta-karotena: korenje, sladki krompir, špinača, ohrovt
  • Dnevni vnos: ni omejitev

Bioflavonidi (Flavonidi)

  • Pozitivni vplivi na vid: ščitijo pred sivo mreno in degeneracijo rumene pege.
  • Hrana v kateri se nahajajo: čaj, rdeče vino, citrusi, borovnice, češnje, stročnice, sojini produkti.
  • Dnevni vnos: ni omejitev

Lutein in zeaksantin

  • Pozitivni vplivi na vid: ščitita pred sivo mreno in degeneracijo rumene pege.
  • Hrana v kateri se nahajata: špinača, zeleni ohrovt, buče, redkve, repa...
  • Dnevni vnos: ni omejitev

Omega 3 maščobe

  • Pozitivni vplivi na vid: ščitijo pred degeneracijo rumene pege in suhimi očmi.
  • Hrana obogatena z omega 3 maščobami: losos, skuša in sled, ribji prehranski dodatki, laneno seme, gozdni oreščki.
  • Dnevni vnos: ni omejitev; za boljše kardiovaskularno stanje se priporoča 1.000 mg na dan.

Selen

  • Pozitivni vplivi na vid: v povezavi s karoteni in vitaminoma C ter E lahko preprečuje možnost napredovanja degeneracije rumene pege.
  • Hrana bogata s selenom: morska hrana (škampi, raki, losos, morski list), brazilski oreščki, rjavi riž, polnozrnate testenine.
  • Dnevni vnos: 55 mikrogramov za mladostnike in odrasle (60 mikrogramov za ženske med nosečnostjo in 70 mikrogramov v obdobju dojenja).

Vitamin A

  • Pozitivni vplivi na vid: ščiti pred slepoto in suhimi očmi.
  • Hrana bogata z vitaminom A: goveja ali piščančja jetra, jajca, maslo, mleko.
  • Dnevni priporočljivi vnos: 900 mikrogramov za moške, 700 mikrogramov za ženske ( v času nosečnosti 770 mikrogramov in v času dojenja 1300 mikrogramov).

Vitamin C

  • Pozitivni vplivi na vid: zmanjšuje možnost nastanka sive mrene in degeneracije rumene pege.
  • Hrana bogata z vitaminom C: paprika (rdeča ali zelena), zeleni ohrovt, jagode, brokoli, oranže, melone.
  • Dnevni priporočljivi vnos: 90mg za moške, 70 mg za ženske (85mg med nosečnostjo in 120mg v času dojenja).

Vitmamin D

  • Pozitivni vplivi na vid: zmanjšuje možnost degeneracije rumene pege.
  • Hrana bogata z vitaminom D: losos, sardine, skuše, mleko, oranžni sok obogaten z vitaminom D.
  • Dnevni priporočljivi vnos: ni omejitev.
  • Največji vir vitamina D je Sonce. UV sončni žarki stimulirajo nastanek vitamina D v človeški koži in že samo nekaj minut izpostavljenosti soncu dnevno, bo zagotovilo zadostno dnevno potrebo po vitaminu D.

Vitamin E

  • Pozitivni vplivi na vid: v kombinaciji z betakaroteni in vitaminom C, zmanjšuje nastanek degeneracije rumene pege.
  • Hrana bogata z vitaminom D: mandlji, sončnična semena, lešniki.
  • Dnevni priporočljivi vnos: 15mg za mladostnike in odrasle (15mg za ženske v času nosečnosti in 19mg za ženske v času dojenja).

Cink

  • Pozitivni vplivi na vid: pomaga vitaminu A pri preprečevanju nastanka nočne slepote; prav tako vpliva na preprečitev nastanka degeneracije rumene pege.
  • Hrana bogata s cinkom: ostrige, govedina, raki, puran (temno meso).
  • Dnevni priporočljivi vnos: 11mg za moške, 8mg za ženske (11mg med nosečnostjo in 12mg v času dojenja).

Na splošno je pomembno, da je vaša hrana uravnotežena, sveža in zdrava. Zelenjava in sadje naj bosta čim bolj raznolika, vsaj enkrat tedensko je dobro zaužiti tudi morsko hrano (ribe, rake, školjke...). V kolikor se boste odločili za dodatke k prehrani ( vitamine in minerale) se o tem posvetujte z vašim zdravnikom okulistom, kajti vsako pretiravanje z dodatki lahko naredi več škode kot koristi.

Auer optika